Pagina's

maandag 5 februari 2018

Strooptocht...

Het was al een poosje geleden dat ik nog eens op strooptocht ging...
Er is niets leuker om een bezoekje te brengen aan de kringwinkel en brocante spulletjes te vinden! Het liefst bezoek ik dan niet één winkel, maar ineens een aantal. Vorige week waren het er twee...
Het gebeurd niet altijd dat ik iets leuk kan vinden, regelmatig ga ik ook met lege handen naar huis.

Deze keer bracht de strooptocht toch wat op...
Een tafeltje met kastje op. Handig als snijtafel en voor mijn patchworkstofjes mooi op te bergen.

 Een retro suikerpotje en melkkannetje.

 Een poppenserviesje.

Porseleinen poppen.

De kleine meubels die ik mee breng van mijn strooptochten, krijgen dan een nieuwe look met chalk paint van Annie Sloan.
Een nieuw leven voor een oud toiletkastje...

De tijd van carnaval is ook weer aangebroken... Zaterdag was er al een fuif bij Nienke op school! Met wat omwegen kon ik haar overtuigen om zich als Pippi Langkous te verkleden! Zaterdagochtend heb ik dan nog vlug een kostuum gemaakt. Voor haar vlechtjes kreeg ik op de 'laatste nipper' ook nog een goede ingeving, om die met bloemschik-binddraad omhoog te zetten!
En dit is het dan geworden...
Onze meid als enthousiaste 'Pippi Langkous'!

Mijn randje van deze week heb ik nog niet kunnen naaien, maar ik laat dat van vorige week nog even zien!

Vrijdag kreeg ik een mooi pakketje toegestuurd van Atelier Laura uit Oud-Turnhout. Ik had er enkele fatquaters besteld... Het pakketje was verpakt in papier rood met witte stippen, ik werd er opslag vrolijk van.

Verder heb ik nog wat blokken genaaid voor de Stonefieldsquilt!

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie Pippi Langkous! En wat een mooie blokken van de Stonefields!
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent goed geslaagd bij de kringloop en de brocante. Leuke Stonefieldsblokjes.🤗

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs komt en jouw reactie waardeer ik enorm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...